Pages

Wednesday 20 November 2013

Aku Suka Coklat

Hari ini hari kepuasan memakan  coklat. Setelah  pulang  dari  Muzium  Coklat yang terletak  di Kota Damansara, makanan yang ditelan oleh mulutku ini hanyalah coklat sahaja.

            Majoriti semua orang suka makan coklat. Coklat merupakan makanan yang disukai  oleh  kanak  - kanak.  Aku   amat menyukainya  sejak dari kecil lagi. Coklat merupakan makanan yang wajib dimakan sewaktu kecil. Kesan daripada makan coklat yang banyak ialah gigiku menjadi rosak, hitam dan berlubang. Itulah punca kerap memakan makanan yang manis. Aku amat bersyukur gigi depanku sudah cantik apabila ke alam dewasa. Gigiku amat berbeza berbanding ketika berusia 7 tahun. Ketika berusia 8 tahun, gigi depanku yang rosak dan hitam dicabut oleh misi pergigian.


            Coklat mengingatkan aku kepada arwah atok yang dipanggil Tok Chein. Tok Chein selalu bergurau senda dengan meletakkan coklat atau gula – gula didahinya.  Tok Chein selalu membuatku tertawa dengan gurauannya itu. Itu hanya sehingga aku berumur 5 tahun. Arwah atok telah kembali ke rahmatullah ketika usiaku 6 tahun.


Terima kasih kerana sudi membaca.kalau rajin komen la ye.hee

No comments:

Post a Comment